ShareTogether: Wanita dan Teknologi

Friday 5 April 2013

Wanita dan Teknologi

Tidak ramai antara kita yang kenal dengan wanita-wanita yang berjaya dalam dunia teknologi.
Mereka ini sememangnya di segani atas pencapaian mereka.

1.Marissa Mayer


Jawatan Marissa bukan sembarangan, ia adalah Vice President of Location and Local Services di raksasa internet Google. Penampilannya yang menawan membuat Marissa pernah jadi Women of The Year 2009 versi Glamour Magazine. Lulusan Stanford University ini juga masuk 50 wanita paling berkuasa di dunia versi majalah Fortune.



2.Amber MacArthur


Amber saat ini memang berkarier di dunia televisyen. Namun latar belakangnya menunjukkan kemahirannya di dunia teknologi. Selama dua tahun, perempuan berasal dari Kanada ini pernah bekerja di Microsoft sebagai web strategist. Dia juga pernah menjadi Director of Web Marketing di HigherMarkets.


3.Natali Del Conte


Wanita cantik dari New York ini berjawatan sebagai editor senior di laman web terkemuka, Cnet. Dia juga berkontribusi di website teknologi lain seperti TechCrunch dan Wired, berkongsi pemahamannya yang mendalam terhadap dunia teknologi.


4.Jade Raymond


Paras Jade Raymond memang rupawan. Dia khabarnya adalah wanita campuran Australia, China, dan Kanada. Siapa sangka Jade yang berusia 36 tahun ini adalah Managing Director di perusahaan game Ubisoft. Wanita berasal dari Kanada ini menjadi produser game popular semacam The Sims Online sampai Assasin's Creed


5.Jolie O'Dell


olie berkecimpung sebagai jurnalis teknologi di berbagai website terkenal seperti Venture Beat dan Mashable. Selain itu, Jolie juga mendirikan website bernama ReadWriteWeb.



*wow

No comments:

Post a Comment